FAQ
Wtorek- USS Yokohama
Środa - USS JAA Tokyo
Czwartek - USS Tokyo
Piątek - USS Nagoya
Sobota - USS HAA Kobe
W pozostałych domach aukcyjnych możemy dokonać inspekcji zdjęciowej lub rozmowy z inspektorem z domu aukcyjnego.- Karta aukcyjna zawiera:
- szczegóły samochodu (model, przebieg, wyposażenie),
- ogólną ocenę pojazdu,
- ocenę wnętrza,
- uwagi sprzedającego,
- uwagi inspektora,
- grafikę i oznaczenia przedstawiające uszkodzenia karoserii.
- prowizje domu aukcyjnego,
- transport samochodu z domu aukcyjnego do naszego oddziału w Japonii, a następnie do portu,
- wyrejestrowanie samochodu w japońskim urzędzie i przygotowanie dokumentacji eksportowej,
- historia rejestracji na terenie Japonii pozyskana z japońskiego urzędu,
- transport morski z Japonii do Niemiec/Belgii,
- ubezpieczenie od momentu zakupu na aukcji, poprzez transport morski do portu w Europie aż po transport lądowy do Polski,
- koszt opłat portowych oraz odprawy przez agencję celną, cło, VAT,
- koszt opłaty akcyzy w Polsce,
-
b) 18,6% wartości celnej (faktura + cło) dla aut z silnikami o pojemności powyżej 2000 cm³.
- koszt transportu z portu w Europie do Klienta,
- koszt ewentualnej opinii rzeczoznawcy dla urzędu celnego w Polsce.
Ocena S: Przebieg poniżej 10,000 km, brak jakichkolwiek śladów zużycia ani potrzeby napraw. Dotyczy pojazdów z maksymalnie 12 miesięcy od pierwszej rejestracji.
Ocena 6: Przebieg poniżej 30,000 km, minimalne oznaki użytkowania, brak konieczności napraw. Silnik i karoseria w doskonałym stanie, maksymalnie do 12 miesięcy od daty pierwszej rejestracji.
Ocena 5: Przebieg poniżej 60,000 km, ledwo zauważalne ślady użytkowania czy uszkodzeń. Praktycznie brak potrzeby wymiany elementów. Silnik i karoseria nadal w świetnym stanie.
Ocena 4.5: Przebieg poniżej 100,000 km. Po naprawie wskazanych elementów możliwe podniesienie oceny do 5.
Ocena 4: Przebieg poniżej 150,000 km, normalne oznaki zużycia z drobnymi defektami, jak odpryski lakieru czy niewielkie wgniecenia. Niektóre części mogą wymagać naprawy.
Ocena 3.5: Przebieg do 150,000 km, wyraźniejsze oznaki zużycia i większe uszkodzenia, np. konieczność napraw blacharsko-lakierniczych lub przeprowadzenia większego serwisu, w tym wymiany części.
Ocena 3: Pojazd wymaga ogólnego odświeżenia. Może być konieczna naprawa tapicerki wnętrza, karoserii oraz naprawy układu napędowego.
Ocena 2: Bardzo zły stan techniczny pojazdu, znacznie obniżona wartość rynkowa.
Ocena 1: Samochód po zalaniu lub aktywacji systemu gaśniczego/użyciu gaśnicy.
Ocena R/RA/R1/R2: Pojazdy po naprawach lub z wymienionymi elementami konstrukcyjnymi. Można trafić na ciekawe oferty, ale również na mocno zużyte egzemplarze. Zawsze dopytaj o szczegóły w uwagach na karcie aukcyjnej!
Ocena ***: Pojazd uszkodzony, nie uruchamia się. Brak gwarancji.
A: Stan jak nowy.
B: Bardzo czyste i dobrze utrzymane.
C: Średni stan, zużycie zgodne z wiekiem pojazdu, drobne uszkodzenia możliwe.
D: Nieprzyjemny zapach, dziury, przetarcia oraz inne uszkodzenia, poniżej standardu.