FAQ

Licytacje w Japonii odbywają się od wtorku do soboty. Ze względu na różnice z czasem japońskim około +7/+8 godzin w stosunku do naszego czasu, zależnie od zmiany na czas letni lub zimowy musimy przygotować się do aukcji odpowiednio wcześniej. Prosimy zawsze upewnić się, kiedy samochód będzie licytowany. Oferty można składać najpóźniej do godziny 20:00 dnia poprzedzającego aukcję, wtedy też informujemy o przybliżonej godzinie inspekcji oraz licytacji.
Mamy możliwość inspekcji na żywo z pomiarem miernikiem lakieru w największych domach aukcyjnych USS:

    Wtorek- USS Yokohama

    Środa - USS JAA Tokyo

    Czwartek - USS Tokyo

    Piątek - USS Nagoya

    Sobota - USS HAA Kobe

    W pozostałych domach aukcyjnych możemy dokonać inspekcji zdjęciowej lub rozmowy z inspektorem z domu aukcyjnego.
Wszystkie samochody importowane za naszym pośrednictwem są ubezpieczone od momentu zakupu na aukcji, poprzez transport morski do portu, aż po transport do Polski.
Prosimy o kontakt przez whatsapp lub e-mail. Można też zgłosić chęć poprzez przycisk na stronie „zleć inspekcję auta”.
Nowe oferty na aukcjach w Japonii pojawiają się codziennie. Aukcje odbywają się 5 dni w tygodniu. Od wtorku do soboty.
Czas aukcji podawany jest według czasu strefy japońskiej, który w stosunku do polskiego czasu jest przesunięty o 7 godzin do przodu (czas letni) oraz o 8 godzin do przodu (czas zimowy). W celu uzyskania szczegółowych informacji na temat godzin aukcji prosimy o kontakt poprzez whatsapp lub telefonicznie.
Około 4 - 5 miesięcy Podany czas dotyczy przedziału od momentu zakupu samochodu do dostarczenia do Klienta. Może on ulec zmianie w zależności od wolnych miejsc na statkach oraz miejsca zakupu auta w Japonii. 

W celu uzyskania tłumaczenia kart aukcyjnych, skontaktuj się z nami przez whatsapp lub mailowo i podaj numer aukcji, datę licytacji oraz lokalizację domu aukcyjnego.
    Karta aukcyjna zawiera:

    - szczegóły samochodu (model, przebieg, wyposażenie),

    - ogólną ocenę pojazdu,

    - ocenę wnętrza,

    - uwagi sprzedającego,

    - uwagi inspektora,

    - grafikę i oznaczenia przedstawiające uszkodzenia karoserii.

    - prowizje domu aukcyjnego,

    - transport samochodu z domu aukcyjnego do naszego oddziału w Japonii, a następnie do portu,

    - wyrejestrowanie samochodu w japońskim urzędzie i przygotowanie dokumentacji eksportowej,

    - historia rejestracji na terenie Japonii pozyskana z japońskiego urzędu,

    - transport morski z Japonii do Niemiec/Belgii,

    - ubezpieczenie od momentu zakupu na aukcji, poprzez transport morski do portu w Europie aż po transport lądowy do Polski,

    - koszt opłat portowych oraz odprawy przez agencję celną, cło, VAT,

    - koszt opłaty akcyzy w Polsce,

a) 3,1% wartości celnej (faktura + cło) dla aut z silnikami o pojemności do 2000 cm³,
    b) 18,6% wartości celnej (faktura + cło) dla aut z silnikami o pojemności powyżej 2000 cm³.

    - koszt transportu z portu w Europie do Klienta,

    - koszt ewentualnej opinii rzeczoznawcy dla urzędu celnego w Polsce.

Przy wystawianiu samochodu na aukcję sprzedający musi ustalić CENĘ WYWOŁAWCZĄ– jest to kwota, od której rozpoczyna się licytacja. CENA WYWOŁAWCZA nie ma realnego wpływu na ostateczną cenę sprzedaży. CENA MINIMALNA to kwota, poniżej której pojazd nie zostanie sprzedany. Cena ta nie jest jawna – tylko licytujący dowiaduje się, czy pojazd osiągnął próg ceny minimalnej w trakcie licytacji na żywo. CENA RYNKOWA to wartość, którą warto brać pod uwagę przy poszukiwaniu samochodów na rynku japońskim. Możemy dostarczyć dane o wcześniejszych wynikach licytacji, co pozwala oszacować przedział cenowy, w jakim dany pojazd może zostać kupiony.

    Ocena S: Przebieg poniżej 10,000 km, brak jakichkolwiek śladów zużycia ani potrzeby napraw. Dotyczy pojazdów z maksymalnie 12 miesięcy od pierwszej rejestracji.

    Ocena 6: Przebieg poniżej 30,000 km, minimalne oznaki użytkowania, brak konieczności napraw. Silnik i karoseria w doskonałym stanie, maksymalnie do 12 miesięcy od daty pierwszej rejestracji.

    Ocena 5: Przebieg poniżej 60,000 km, ledwo zauważalne ślady użytkowania czy uszkodzeń. Praktycznie brak potrzeby wymiany elementów. Silnik i karoseria nadal w świetnym stanie.

    Ocena 4.5: Przebieg poniżej 100,000 km. Po naprawie wskazanych elementów możliwe podniesienie oceny do 5.

    Ocena 4: Przebieg poniżej 150,000 km, normalne oznaki zużycia z drobnymi defektami, jak odpryski lakieru czy niewielkie wgniecenia. Niektóre części mogą wymagać naprawy.

    Ocena 3.5: Przebieg do 150,000 km, wyraźniejsze oznaki zużycia i większe uszkodzenia, np. konieczność napraw blacharsko-lakierniczych lub przeprowadzenia większego serwisu, w tym wymiany części.

    Ocena 3: Pojazd wymaga ogólnego odświeżenia. Może być konieczna naprawa tapicerki wnętrza, karoserii oraz naprawy układu napędowego.

    Ocena 2: Bardzo zły stan techniczny pojazdu, znacznie obniżona wartość rynkowa.

    Ocena 1: Samochód po zalaniu lub aktywacji systemu gaśniczego/użyciu gaśnicy.

    Ocena R/RA/R1/R2: Pojazdy po naprawach lub z wymienionymi elementami konstrukcyjnymi. Można trafić na ciekawe oferty, ale również na mocno zużyte egzemplarze. Zawsze dopytaj o szczegóły w uwagach na karcie aukcyjnej!

    Ocena ***: Pojazd uszkodzony, nie uruchamia się. Brak gwarancji.

Litery określające stan wnętrza:

A: Stan jak nowy.

B: Bardzo czyste i dobrze utrzymane.

C: Średni stan, zużycie zgodne z wiekiem pojazdu, drobne uszkodzenia możliwe.

D: Nieprzyjemny zapach, dziury, przetarcia oraz inne uszkodzenia, poniżej standardu.

W ramach opieki importowej nasi doradcy będą koordynować proces importu samochodu. Pojazd zostanie wnikliwie sprawdzony przed zakupem podczas inspekcji na żywo przed licytacją. Ponadto w zakresie usługi nadzorujemy cały proces odprawy celnej. W cenie klient otrzymuje również komplet tłumaczeń dokumentów. Prowizja jest niezależna od wartości auta i wynosi 8.000 PLN brutto.